KLIENCI PYTAJĄ

Czym różni się coaching od innych form wsparcia?

Przede wszystkim perspektywą i kierunkiem, w którym koncentrujemy uwagę podczas pracy. W coachingu interesuje nas perspektywa zorientowana na Twoje cele, a więc Twoja przyszłość, to, do czego dążysz i na czym Ci zależy. Sięgasz do Twoich naturalnych talentów, odkrywasz potencjał, szukasz możliwości, pokonujesz przeszkody. Jesteś tutaj ekspertem od własnego życia. Przeszłość jest źródłem Twoich doświadczeń i wniosków dla Ciebie na przyszłość. W odróżnieniu od coachingu, terapia kieruje wektor uwagi na przeszłość, koncentruje się na przede wszystkim na problemie, który nie pozwala Ci iść do przodu.
Doradztwo, konsulting oraz mentoring polegają na proponowaniu przez eksperta w danym temacie gotowych rozwiązań.

Jak wybrać dobrego coacha dla siebie?

„Dobry” to pojęcie dla każdego oznaczające coś innego. Dlatego bardzo rekomenduję dwie rzeczy: merytoryczną rozmowę, w której warto zapytać o przygotowanie merytoryczne, certyfikację, ilość godzin praktyki, specjalizację i standardy pracy coacha oraz spotkanie osobiste, które jest okazją do przekonania się, czy między klientem a coachem jest potencjał na tzw. „chemię i flow”. Bez tego trudno zbudować zaufanie, które jest podstawą w pracy coachingowej.

Ile kosztuje sesja coachingowa?

Na rynku jest bardzo duże zróżnicowanie ofert. Z jednej strony wspaniale, bo masz wybór. Z drugiej, jak ten wybór weryfikować? Coacha poznaje się po sukcesach jego klientów. A więc pytaj o rekomendacje, sprawdzaj doświadczenie. Zapytaj samego siebie, ile wart dla Ciebie jest Twój cel? Poproś o spotkanie zapoznawczo-rozpoznawcze. Zapytaj, co możesz dostać w zamian, jeśli zainwestujesz swoje finanse, czas i energię. Pamiętaj, że dobra jakość jest warta inwestycji, tak jak Ty.

Od czego zależy sukces w coachingu?

Oczywiście od obu uczestników procesu: klienta i coacha. Klient przy wsparciu coacha określa i precyzuje swoje cele, buduje motywację do ich realizacji i – przede wszystkim – podejmuje działania między sesjami na rzecz osiągnięcia swojego celu. Coach bierze odpowiedzialność za jakość procesu, dobór technik i narzędzi, tak aby jak najlepiej swoim warsztatem pracy służyć klientowi. Tak więc ważne jest zaangażowanie obu stron w proces, jednak ostatecznym kluczem do sukcesu jest podejmowanie działań przez klienta.

Czy sesja przez Skype jest dobrym pomysłem na coaching?

Tak, są klienci, którzy cenią sobie pracę w zaciszu domowym i oszczędność czasu na dojazdy. Plusem jest też niższy koszt oraz brak ograniczeń w zakresie lokalizacji coacha i klienta.

BĄDŹMY W KONTAKCIE





Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości

Rozwiąż zadanie (zabezpieczenie przed spamem)